Global, bir dünyalıkın evet da hizmetin heybetli miktarlarda satın düzenınması yahut satılması medlulına hasılat. Global satış, ekseri perakende satıların aksine, ürünleri heybetli miktarlarda satın alan ve henüz sonra bunları küçümencik miktarlarda satan kârletmelere evet da müşterilere mimarilır.
Toptancılık ise, üreticilerden yahut ithalatçılardan ürünleri heybetli miktarlarda satın alan ve bunları henüz sonra perakendecilere yahut son kullanıcılara satan bir iş modelidir. Toptancılar, ürünlerin heybetli miktarlarda satın düzenınması sebebiyle, ürünlerin henüz az birim maliyeti ile satılabilmesine imkân katkısızlarlar. Toptancılar başkaca, perakendecilerin stoklarını yönetmelerine yardımcı cereyan etmek derunin farklı ürünlerin bulunmuş olduğu birşu denli kategoride ürün sunabilirler.
Global kâr, birşu denli endüstride bulunabilir ve ekseri ürünlerin maliyetini sıyırmak talip küçümencik ve heybetli kârletmeler aracılığıyla kullanılır. Örneğin, bir marketin raflarındaki ürünlerin çoğu kâmilen satın cebinır ve henüz sonra müşterilere perakende olarak satılır. Antrparantez, bir yapım şirketi yapım malzemelerini kâmilen satın alarak maliyetlerini düşürebilir ve projelerinde henüz zait kar elde edebilir.
Toptancılar, ekseri ürünlerin nakliyesi, depolanması ve teslimatı ile ilgilenirler. Ürünlerin emniyetli bir şekilde taşınması ve depolanması, hasar riskini en aza indirir ve müşterilerin sevap ürünleri sevap zamanda almasını katkısızlar. Toptancılar başkaca, perakendecilerin ve son kullanıcıların gereksinimlerine akla yatkın farklı ürünler sunarak rakiplik yararı katkısızlarlar.
Toptancılık, hem üreticiler hem de perakendeciler derunin birşu denli yarar sunar. Üreticiler, ürünlerinin satışını pozitifrabilirler ve heybetli miktarlarda satış yaptıkları derunin henüz zait hasılat elde edebilirler. Perakendeciler ise, toptancılar sebebiyle ürünleri henüz az fiyata satın alabilir ve henüz az maliyetlerle satış yaparak henüz zait kar elde edebilirler.
Fakat, toptancılık iş modeli, bazı dezavantajlar da derunerebilir. Örneğin, kâmilen satış akdetmek derunin heybetli miktarlarda ürün stoku bırakmamak gerekir, bu da nakit temizışını etkileyebilir ve kârletmeler derunin riskli olabilir. Antrparantez, toptancıların müşterilerine kesiksiz ürün tedarik edebilmeleri ve rakiplikçi fiyatlar sunabilmeleri derunin, tedarik zinciri yönetiminde titiz olmaları ve hızlı karşılık verme kabiliyetlerinin olması önemlidir.